Distribution of powers in the American federal system
journal of kerbala university,
2018, Volume 14, Issue 3, Pages 150-164
Abstract
The United States as a federal adopted since its Established and the announcement of the Federal Constitution، which in 1787 presidential political system، and before the ratification of the Constitution was the distribution of powers between the Union and the States of the three aspects executive، legislative and judicial، where it was this distribution as a message of reassurance by the founding fathers to the thirteen States which joined the Union in the beginning of Incorporation، where applied United States duplication or classic federal model، which allocated different powers for each level of government، and US Constitution created a political system that is based essentially on the principle of [surveillance and balances]، the main goal is to restrict institutions political by giving other broad powers to control them and suppress them if they gone in the use of these powers، or sought to swallow the powers of the other، have been established consisting federal government from three institutions [legislative، executive and judicial] divided powers of each of them in a manner not allowing them the sole decision-making، this as well as to regulate the relationship between the federal government and state governments a way that makes both of them sentinel on the other، and participation in decision-making at the same time، the Constitution has stated executive powers given to the federal government and other to the state governments، and third powers are shared by the two parties، has the federal government enjoyed a range of powers such as foreign affairs and defense and the authority of the war، and the executive powers of the States، the head of the executive branch of the state is the governor، and the governor powers are derived from the state constitution، and are usually parallel to those enjoyed by the President of the United States، the legislative branch، theFederal Congressional full freedom in legislation nor constrained in only as provided by the Constitution of the fundamental rights of individuals and states as not be compromised، however، there is a similarity in powers between the Federal Congress and the Congress every state، including the first: the enactment of laws، and secondly: surveillance، and thirdly: The ratification of the budget ، where authorized US Constitution Congress in financial matters، Concerning the judicial powers، the Congress is Allocated in the first founding congress، and in the first session of his country into regions، and established the federal courts for each region، where its created the Supreme Court، and 11 Court of Appeals، 95 Court area، and three special powers of the courts، and Congress still has the power to create even today the federal courts or canceled، and to determine the number of judges in the federal judicial system، but it does not have the power to cancel the Supreme Court.
اعتمدت الولايات المتحدة الامريكية كدولة فيدرالية منذ تأسيسها واعلان الدستور الاتحادي فيها عام 1787 النظام السياسي الرئاسي، وقبل التصديق على الدستور جرى توزيع الصلاحيات بين الاتحاد والولايات من النواحي الثلاث التنفيذية والتشريعية والقضائية، حيث اعتبر هذا التوزيع بمثابة رسالة طمأنة من قبل الآباء المؤسسين الى الولايات الثلاث عشر التي انضوت في الاتحاد بداية التأسيس، حيث طبّقت الولايات المتحدة الامريكية النموذج الازدواجي أو الكلاسيكي للفيدرالية، والذي خصص صلاحيات مختلفة لكل مستوى من مستويات الحكومة، ولقد انشأ الدستور الامريكي نظاماً سياسياً يقوم في جوهره على مبدأ [الرقابة والتوازن]، كان هدفه الرئيسي هو تقييد المؤسسات السياسية عبر إعطاء غيرها صلاحيات واسعة للرقابة عليها وقمعها إذا ما تمادت في استخدام تلك الصلاحيات، أو سعت لابتلاع صلاحيات غيرها، فتم إنشاء حكومة فيدرالية مكونة من مؤسسات ثلاث [تشريعية وتنفيذية وقضائية] توزعت صلاحيات كل منها على نحو لا يسمح لها بالانفراد بصنع القرار، هذا فضلاً عن تنظيم العلاقة بين تلك الحكومة الفيدرالية وحكومات الولايات على نحو يجعل كلاً منها رقيبة على الأخرى، ومشاركة لها في صنع القرار في الوقت نفسه، فقد ذكر الدستور صلاحيات تنفيذية بعينها للحكومة الفيدرالية وأخرى لحكومات الولايات وصلاحيات ثالثة يتقاسمها الطرفان، وقد تمتعت الحكومة الاتحادية بمجموعة من الصلاحيات من قبيل العلاقات الخارجية والدفاع وسلطة الحرب، أما الصلاحيات التنفيذية للولايات فإن رئيس الفرع التنفيذي في الولاية هو الحاكم، وسلطات الحاكم مستمدة من دستور الولاية، وتكون في العادة موازية لتلك التي يتمتع بها رئيس الولايات المتحدة، أما السلطة التشريعية، فان للكونغرس الاتحادي الحرية الكاملة في سن التشريعات ولا يقيده في ذلك إلا ما ينص عليه الدستور من حقوق أساسية للأفراد وللولايات إذ لا يجوز المساس بها، ومع ذلك فان هناك تشابهاً في الصلاحيات بين الكونغرس الاتحادي وكونغرس كل ولاية ومنها اولاً: سن القوانين، وثانياً: المراقبة، وثالثاً: إقرار الميزانية، حيث فوّض الدستور الأمريكي الكونغرس في الأمور المالية، أما فيما يتعلق بالصلاحيات القضائية، فقد قسّم الكونغرس في مؤتمره التأسيسي الأول، وفي أول جلسة له البلاد إلى مناطق، وأنشأ محاكم فدرالية لكل منطقة، حيث أسس المحكمة العليا، و 11 محكمة استئناف و 95 محكمة منطقة، وثلاث محاكم ذات سلطات خاصة، ولا يزال الكونغرس يتمتع حتى اليوم بسلطة إنشاء المحاكم الفدرالية أو إلغائها، وتحديد عدد القضاة في النظام القضائي الفدرالي، لكنه لا يملك صلاحية إلغاء المحكمة العليا.
Keywords:
- Article View: 122
- PDF Download: 22